Owner Post Them Follow Dash



Pretty Heart
pretty heart;

Assalamualaikum

 photo 0bc7b827-0e82-48dc-acdc-b053905d2922.jpg
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words. May Allah bless you.

Reminder

⊰Say Alhamdulillah!⊱
Oh Allah. Do not attach my heart, to what written to be mine
[you may lost all you have,you may lose the people you love,but as long as you still have ALLAH, you have all you need]
[i love Islam]


Say:Alhamdulillah say : Allahuakbar Create life that feel goods on the inside

Bumi Singapura Yang Mengaum

INI bukan cerita baru. Cerita yang dah basi tapi masih nak dikongsi. Entri kali ni sekadar nak tunjuk kenangan rombongan beramai2 ke negara jiran di seberang tambak, negara Singapura. Selama ni kalau lalu jalan nak ke City Square, Jb atau duduk2 di Setulang sambil makan steambot mesti akan terpandang tanah di seberang. Kadang2 terfikir bilalah masanya boleh menjejakkan kaki ke negara orang. Akhirnya cuti deepavali tahun lepas tercapai juga niat. Jadi layan gambar saje lah ye...




Tempat pertama dituju ialah zoo singapore, kumpul2  singdolar trus aja beli tiket, boleh tahan mahal kalau tukar ke ringgit malaysia. Disebabkan bukan selalu dapat pergi tempat macam ni jadi tutup mata jerla. Nampak macam kecil dari luar tapi boleh tahan besar zoo singapore ni. Secara keseluruhannya memang puas hati sebab hampir semua binatang boleh dilihat dari jarat dekat depan2 mata termasuklah singa dan harimau. Rasa tak puas tengok haiwan kat sini tapi disebabkan nak kejar masa terpaksalah juga tinggalkan jejak di sini manatahu satu hari nanti dapat peluang kali kedua untuk datang lagi.





Destinasi seterusnya ke kawasan masjid paling lama dan bersejarah di singapura. Singgah solat kemudian isi pula perut yang dah nipis ni. Restoran yang dipilih ialah restoran2 melayu dan kalau dilihat kawasan kedai dan restoran di sini ala2 suasana kampung di bandar bersejarah Melaka. Makan punya makan habis 8 dolar. alhamdulillah...kenyang. Kemudian jalan2 di sekitar kawasan sambil memilih cenderamata yang sesuai dan murah untuk dibawa pulang ke Malaysia. 







Kemudian kami menuju tempat2 bersejarah di singapura. Antaranya ialah tugu peringatan sebelum ke kawasan taman terindah di sini. Tujuan ke taman ni sekadar untuk ambil gambar dan sebagai laluan utama ke Merlion.




Inilah Merlion! Arca Singa yang menjadi kebanggaan rakyat di singapura. Kalau ke singapura, jangan lepaskan peluang untuk ambil gambar di sini. Kawasannya sejuk dan binaan sekitarnya juga eksklusif dan moden. hampir nak terbang pashmina anak ain disebabkan angin yang kuat di sekitar kawasan ini.




pakai tudung yang sama fesyen macam singa :)


Bagi anak ain memang seronok jika dalam hidup ni banyak berjalan dan melancong melawat tempat dan negara orang. Insyallah, kalau umur panjang ingin sekali anak ain ke Mekah. Rasa seronok mendengar cerita atuk yang pulang dari kota Mekah bersama semangatnya yang ingin ke sana lagi jika diberi peluang. Doa anak ain, mudah2an...amin.



Labels: