Owner Post Them Follow Dash



Pretty Heart
pretty heart;

Assalamualaikum

 photo 0bc7b827-0e82-48dc-acdc-b053905d2922.jpg
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words. May Allah bless you.

Reminder

⊰Say Alhamdulillah!⊱
Oh Allah. Do not attach my heart, to what written to be mine
[you may lost all you have,you may lose the people you love,but as long as you still have ALLAH, you have all you need]
[i love Islam]


Say:Alhamdulillah say : Allahuakbar Create life that feel goods on the inside

Korean Plastic Surgery, Cantikkah?

BARU tadi aku selesai menonton 200 pound of beauty di saluran mustika astro. Filem korea ini  mengisahkan gadis hodoh yg berubah menjadi cantik demi mendapatkan lelaki yg dicintai. Realitinya memang dah ramai artis korea yg buat plastic surgery semata2 untuk cantik dan popular. Ada yg secara jujurnya mengaku kepada umum dan peminat tetap menerima mereka seadanya.


Itu senario yang berlaku kat korea. Kalau kat Malaysia memang boleh jadi hot kontroversi dan layaknya menghiasi tajuk utama majalah hiburan tanahair (tapi memang ada artis Malaysia yang berani buat pengakuan contohnya Pian Cecupak, wallahualam) Entah benar atau tidak, aku manusia biasa yg tak layak nak menilai. Yang aku tahu bagi orang Islam hukum merubah kejadian Tuhan ini haram.

Kat entri nie aku sertakan sekali wajah cantik artis korea buatan tangan manusia. Kalau korang perasan (peminat drama korea tentu kenal) Kim Jung Eun nie penah berlakon drama All About Eve, masa tu mata dia sepet dan takla bulat bersinar macam sekarang, memang serta merta berubah jadi kiut miut dia nie. Drama Lover in Paris lakonan dia adalah antara drama korea yang paling aku suka.

Chae Rim pulak turut sama digandingkan dengan Kim Jung Eun dalam drama All About Eve. Tentang perubahan pada wajahnya tak pulak aku perasan sebab tak ketara sangat berbanding Kim Jung Eun. Dari yang aku baca, Chae rim buat perubahan pada bahagian bibirnya.

Artis  korea Han Ji Eun aku tak kenal. Tapi aku saja letak gambar dia sebab cantik dan menjadi sungguh pembedahan plastik yg dia buat. Kira berbaloi dia bayar kos pembedahan yg tentunya mahal.




Bagi anak ain, mata saya sepet, hidung saya kembang, bibir saya tebal, kulit saya sawo matang. Alhamdullilah, mata sepet saya bisa melihat, hidung kembang saya buat saya bisa bernafas, bibir tebal saya melengkapkan rupa saya. Kulit sawo matang buat mat saleh jeles dengan org asia (tak payah susah2 berjemur tepi pantai atau spray badan semata2 nak dapat kulit tanned) Betul tak? hehehe...

Labels: