Owner Post Them Follow Dash



Pretty Heart
pretty heart;

Assalamualaikum

 photo 0bc7b827-0e82-48dc-acdc-b053905d2922.jpg
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words. May Allah bless you.

Reminder

⊰Say Alhamdulillah!⊱
Oh Allah. Do not attach my heart, to what written to be mine
[you may lost all you have,you may lose the people you love,but as long as you still have ALLAH, you have all you need]
[i love Islam]


Say:Alhamdulillah say : Allahuakbar Create life that feel goods on the inside

Cerita raya

Ini cerita tentang raya di rumah mertua. Tahun nie merupakan raya pertama aku beraya di seremban...suasananya meriah..sibuk dgn aktiviti masak memasak...mmg seronok...bakar lemang(mak mertua yg bakar,bkan aku), buat rendang(aku tukang kacau santan dlm kuali..fuh,senaman tangan), buat roti jala(aku tukang gulung jer roti tu,yg tibar org lain)dan macam2 lagi...nak dikatakan mmg berbeza dgn raya di tempat sendiri..maklumlah orang jawa masaknya mudah saje,buat ketupat dgn lepat pastu masak ayam masak kicap ke ayam masak merah ker...mmg tak pnahla bakar lemang...slalunya beli ajer...jadi kali ni mmg bebeza la skit...

aktiviti membeli-belah dua hari sebelum raya di one utama damansara ...tempat shopping yg paling aku suka kat kl. Besar dan banyak pilihan...satu hari lepak kat sini pon boleh....


Bergambar pada pagi hari raya pertama, tema warna pilihan kami pink tahun nie.

Kami beratur ikut kumpulan keluarga yang paling tua sampai yg palg muda skali,wajib bersalaman dan bermaafan diteruskan sebagai acara tradisi di pagi raya...syahdu sgt..akupun turut mengalirkan air mata..mmg hati kaca aku nie...pas nangis2 acara seterusnya ialah mengisi prut yg tgh kosong,part ni yg paling best...alhamdulillah kenyang...pastu  sesi amik gambar sbagai tanda kenangan raya pertama di kampung nenek mambau...

Kemudian keluarga kami bergerak ke kampung ayah mertua di Tampin,mmg agak mencabar jugaklah jalan nak ke kampung Tampin. Yg ni mmg btul2 kampung, rumah melayu tradisonal dibuat daripada papan....

Depan rumah atuk Tampin tersusun indah pokok getah, da lama gak aku tak gi kebun getah jadi amik peluang bergambo sakan...

Turut bersama adik ipar dan anak2 buah yg comel...kecik2 da pandai bergaya depan kamera budak2 nie...

berlakon jadi pokok getah...lawak tul diorang nie....bersusun tertib cam pokok getah kat  belakang tuh...macam2 kisah yg berlaku raya pertama aku di sini..pasni ada lagi sambungan cerita raya pada raya kedua..ok tunggu...

Labels: