Owner Post Them Follow Dash



Pretty Heart
pretty heart;

Assalamualaikum

 photo 0bc7b827-0e82-48dc-acdc-b053905d2922.jpg
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words. May Allah bless you.

Reminder

⊰Say Alhamdulillah!⊱
Oh Allah. Do not attach my heart, to what written to be mine
[you may lost all you have,you may lose the people you love,but as long as you still have ALLAH, you have all you need]
[i love Islam]


Say:Alhamdulillah say : Allahuakbar Create life that feel goods on the inside

cikgu



Aku buka kisah pertama tentang kerjaya seorang guru....

org kata...
jadi cikgu senang...keje separuh hari...petang da bole goyang kaki...

org kata...
jadi cikgu banyak cuti....cuti sekolah bole memanjang tengok tv....

org kata..
jadi cikgu sentiasa dihormati....tapi itu bukan realiti....

Realiti cikgu masa kini jauh bezanya..jauh cabarannya...berbanding cikgu-cikgu zaman dulu..


Alam sekolah yang menyeronokkan membawa aku semula ke sekolah dengan harapan aku dapat merasai semula saat-saat gembira ketika itu.....

Tapi apa yang aku nikmati kini berbeza...tugas sebagai seorang cikgu tidak mudah seperti yang ku sangka........kadang-kadang aku terfikir......aku tak sepatutnya menjadi cikgu kalau aku sentiasa merungut....aku tak layak jadi cikgu kalau aku tak sabar.....jangan jadi cikgu kalau tak ikhlas mengajar........soalan penting untuk memujuk hati agar tak putus asa.....

aku yakin ini jalan terbaik yang aku pilih......aku mmg ditakdirkan menjadi cikgu.....

jalankan tugas dengan penuh tanggungjawab......insyallah....

Labels: