Owner Post Them Follow Dash



Pretty Heart
pretty heart;

Assalamualaikum

 photo 0bc7b827-0e82-48dc-acdc-b053905d2922.jpg
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words. May Allah bless you.

Reminder

⊰Say Alhamdulillah!⊱
Oh Allah. Do not attach my heart, to what written to be mine
[you may lost all you have,you may lose the people you love,but as long as you still have ALLAH, you have all you need]
[i love Islam]


Say:Alhamdulillah say : Allahuakbar Create life that feel goods on the inside

yang pergi takkan kembali

Assalamualaikum

Mati itu benar


Janji Allah itu benar dan pasti semua yang hidup akan merasai mati. Dalam tiga tahun kebelakangan ni aku diuji dengan kehilangan. Kehilangan adik dan kini kehilangan ibu.  Sebenarnya dalam hati kecilku seperti dapat mengagak. Melihat gaya dan ucapan ibu yang sering mengingatkan aku dengan ayat-ayatnya seperti

...kalau ibu mati nanti....

Sememangnya sukar menerima ketiadaan ibu, 
tapi dalam pada itu aku sama sekali tidak menyangka aku kuat
..kuat untuk melihat jenazah ibu yang kaku..
kuat untuk membelai rambut ibu yang selalu ku lafazkan kata-kata pujian betapa cantiknya rambut ibu biarpun sudah dipenuhi uban...
Kuat untuk memandikan jenazah ibu biarpun darah di kepalanya masih mengalir..
Ya Allah aku bersyukur diberi kekuatan. 

Sesungguhnya aku terkilan...
Terkilan sebab tidak menjadi anaknya yang paling baik
terkilan sebab berada jauh darinya, jika ku tahu ibu pergi secepat ini..pastinya aku tangguhkan untuk berpindah ke seremban.. pastinya aku akan duduk disisinya sampai akhir hidupnya..berbakti selagi mampu..menuruti semua permintaanya..

Ya Allah, Tuhan yang sebaik-baik perancang.
Mudah-mudahan kau tempatkan ibuku di syurga firdaus Mu
permudahkanlah sakaratulmautku juga
semoga aku dapat bertemu ibuku di akhirat kelak

amin

nota kaki : Al-fatihah buat arwah ibu Siti Khatijah bt Demyati ( 30/5/1960 - 23/3/2015)
Al-fatihah buat arwah adikku Nur Azizi bin Zuaini (24/10/1992 - 26/3/2012)