Owner Post Them Follow Dash



Pretty Heart
pretty heart;

Assalamualaikum

 photo 0bc7b827-0e82-48dc-acdc-b053905d2922.jpg
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words. May Allah bless you.

Reminder

⊰Say Alhamdulillah!⊱
Oh Allah. Do not attach my heart, to what written to be mine
[you may lost all you have,you may lose the people you love,but as long as you still have ALLAH, you have all you need]
[i love Islam]


Say:Alhamdulillah say : Allahuakbar Create life that feel goods on the inside

Ramadhan yang dirindui

Alhamdulillah. Bermula harini masuknya bulan ramdhan yang dinantikan oleh umat islam seluruhnya. Bersyukur yang teramat sangat kerana masih diberi kesempatan untuk menjalani ibadah puasa dibulan yang penuh keberkatan ini. Ramadhan tahun ni juga merupakan ramadhan kedua disambut tanpa kehadiran arwah adikku nur azizi. Pasti saat ini ibu di kampung menjadi orang yg paling merasai kehilangan anak lelaki kesayangannya..kesayangan kami sekeluarga juga.

Entri kali ni amat ringkas. Sekadar merenung kembali berapa banyak amalan yg telah dibuat. Bertanya2kan diri sendiri,mampukah aku menghabiskan 30 juzuk sendirian. Menilai seberapa banyak yang aku telah ketinggalan berbanding saudara seislam ku yg laju mengejar amal ibadah dan pahala buat bekalan di akhirat kelak. Ya Allah,betapa diriku ini masih rapuh, leka dengan kesibukan duniawi. Doaku mudah2an amalku diterima dan dosaku diampunkan. Amin.


Nota kakiku 1: malam ramadhan pertama diuji dengan keracunan makanan. Ulang alik masuk keluar tandas ,muntah2 ,pening dan mual. 

Nota kakiku 2 : bersahur dengan bancuhan esp shaklee serta sekeping roti. Alhamdulillah masih kuat walaupun kehilangan byk air.