Owner Post Them Follow Dash



Pretty Heart
pretty heart;

Assalamualaikum

 photo 0bc7b827-0e82-48dc-acdc-b053905d2922.jpg
Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words. May Allah bless you.

Reminder

⊰Say Alhamdulillah!⊱
Oh Allah. Do not attach my heart, to what written to be mine
[you may lost all you have,you may lose the people you love,but as long as you still have ALLAH, you have all you need]
[i love Islam]


Say:Alhamdulillah say : Allahuakbar Create life that feel goods on the inside

Rindu


kehidupan selepas kawen menuntut seorg istri seperti aku

untuk setia ke mana sahaja bersama lelaki bergelar suami....

syurga seorg istri di bwh tapak kaki suami...itu metaforanya.....

dan itu yg cuba aku dapatkn...

tapi.....

kadang-kadang bila duduk sendirian di rumah(yelah takkan nak ikut suami 24 jam)

aku mengidam nak balik umah ibu n abah di kg...tido di rumah...makan dirumah....pastu kena marah dgn ibu sbb bgn lambat waktu pg....aku mmg rindukan semua tue......

rindu zaman jagaan ibu dan abah (walaupun masa kecik dulu nakal n slalu kena libas sampai berpinar mata)hehehh...

pernah satu masa...masa mula pas kawen dlu...aku nangis senyap2 sendiri sbb rindu sgt nak blik umah...home sick la plak....padahal sejak dlu da biasa duk jauh blaja kat negeri org...xdela cengeng mcm skang nie....pas kawen buat prangai plak....


rupa-rupanya aku baru sedar.....slama zmn anak dara aku jarang bermanja-manja dgn ibu....urut kaki ibu....masak utk abah.....aku terlepas semua masa-masa manis sebagai seorg anak.....

aku sibuk blaja.....diploma 3 thn...ijazah 3 thn.....tak samapai setahun keje...jodoh pula sampai aku tak mampu menolak........

bila da kawen aku baru terasa.......bila teringat wajah ibu..wajah abah...satu persatu...aku menangis......aku rindu.......


impian aku skang nak bahagiakan org tua selagi aku mampu....selagi mereka hidup.....

da lama mereka susah....cari duit sekolahkan aku.....tiba masanya aku balas jasa.....

alhamdulillah jodoh pilihan hatiku seorg yg memahami

dan tak pernah sekat pendapatan yg aku peruntukkan untuk mereka di kg.....

Doaku.......


Ya Allah Ya Tuhanku....

kau lindungilah Suamiku....

orgtuaku....

kaum keluarga dan kaum kerabatku...

murahkan rezeki kami.....

berikan kami kesihatan yang baik....

dan kau berikanlah Nabi Muhammad SAW,

keluarga serta sahabat-sahabatnya rahmat Mu Ya Allah.....

Mudah-mudahan dengan syafaat baginda rasulullah...

Kau makbulkan segala doa-doaku.....

amin.....

Labels: